fundacja

TEJAS

Tejas (czyt. tedżas) oznacza w jodze i ajurwedzie jedną z trzech energii życiowych obok prany i ojas. Objawia się promiennością, światłem, które bije z twarzy, kiedy nasze ciało i psychika są w równowadze i mają siłę by działać, żyć i kreować. Celem Fundacji jest przywrócenie tego stanu poprzez różne techniki mieszczące się w szeroko pojętym światowym dziedzictwie kulturowym, m. in. kultur, nauk i medycyny ludowej i pozaeuropejskiej, jogi, jak i nowoczesnej zachodniej psychologii czy wiedzy o ciele. Podchodzimy do Człowieka holistycznie, wierząc, że wszystkie składowe: ciało, psychika czy środowisko, w którym żyjemy, są częścią większego systemu.

LUDZIE FUNDACJI

Alina Kaczmarek-Subramanian

Założycielka Fundacji TEJAS.

Swoje jogiczne, psychologiczne i prozdrowotne zainteresowania postanowiłam przekuć w działanie i konkretną formę, jaką ma spełniać Fundacja.
Jestem nauczycielką jogi, uczę w nurcie Vinyasa Krama nastawionym na zindywidualizowaną i równoważącą praktykę, którego w XX wieku w Indiach nauczał Tirumalai Krishnamacharya. Odbyłam kursy nauczycielskie: m.in. Svastha Yoga of Krishnamacharya Teacher Training Program (Yoga Alliance RYS 200) pod kierunkiem dr. Ganesha Mohana, Santhi School of Yoga and Vedanta Studies TTC w Indiach u Sajeego Arrakal Monoharan (250h.), kurs Vinyasa Kramy u Basi Tworek w warszawskim Stanie Skupienia (ponad 350h.), szkolenie nauczycielskie w metodzie Iyengar'a w ramach programu "Zdrowe społeczeństwo" (Europejski Fundusz Społeczny), organizowanym przez szkołę Joga Sztuka Życia i Mazowiecką Grupę Szkoleniowo-Doradczą (80h.) oraz kurs instruktorski jogi w ciąży Shakti Yoga z Kopenhagi (30h.), a w Krakowie uczestniczyłam w kursie instruktorów medytacji u Macieja Wieloboba.

W moich zajęciach staram się przywrócić uczniom stan spokoju :) i nauczyć, jak go odnajdywać samemu. Uczę hatha jogi, pranajam, kriyi i medytacji, prowadzę autorski program Jogi na Stres; m. in. w szkołach: Stan Skupienia, Roots Fitness&Yoga, Santhi School of Yoga.
Z zawodu jestem również etnolożką.

Arun Kumar

Skończyłem kurs Vipassany w 2015, antycznej medytacji pochodzącej od Buddy. Z przyjemnością i pasją, którą chętnie się dzielę, uczę podstawowch technik medytacyjnych. Praktykuję również jogę od 12 lat i ćwiczę intensywnie karate. Zostałem wprowadzony w technikę zwaną kriya przez mojego nauczyciela Sri M, prowadzącego Satsang Foundation. Medytacja i kriya są najważniejszą częścią mojej codziennej praktyki.

Marcelina Mastyna

Zawsze byłam otwarta na świat i to popchnęło mnie w kierunku etnologii, kulturoznawstwa i animacji kultury, które ukończyłam na Uniwersytecie Warszawskim. Zachwyt światem mi nie minął: byłam m. in. w Meksyku, gdzie jako początkująca antropolożka robiłam swoje pierwsze badania terenowe oraz w Nowej Zelandii, gdzie nauczyłam się masażu tajskiego. W Polsce ukończyłam kurs masażu klasycznego I stopnia i nadal rozwijam się w tej dziedzinie. Brałam również udział w różnego rodzaju projektach artystycznych, jak np. spektaklu teatru tańca Zawirowania. Lubię sprawdzać się w nowych sytuacjach. Kocham pracę z ciałem. Interesuje się zdrowym (i smacznym!) odżywianiem.

Natalia Latecka

Każdy człowiek ma nieograniczony potencjał tworzenia swojego życia a praca z własnym ciałem jest podstawą wszelkich zmian. W mojej praktyce łączę klasyczne wykształcenie fizjoterapeutyczne z wieloletnim doświadczeniem w zakresie masażu i terapii naturalnych. W nauce medytacji wykorzystuję doświadczenia z 7-letniej praktyki zen, wchodzenia w przestrzeń serca i pracy z wewnętrznym dzieckiem. Daje to możliwość pracy z każdą osobą na takim poziomie i w takim zakresie na jaki jest ona gotowa.

Krzysiek Kaczmarek

Zaczęło się od bardziej dynamicznych sztuk walki…lecz z powodu kontuzji kilka lat temu zmuszony byłem zwolnić tempo i zacząłem trenować tai chi i jogę. Z wykształcenia jestem fizykiem, ale od ponad dwóch lat prowadzę warsztaty z tai chi dla studentów w Oksfordzie, skupiając się na naturalnym rozluźnieniu i otwarciu ciała, które wydają się być kluczem do zdrowia, spokoju ducha i szczęścia.

Paula Pachulska

Z wykształcenia – socjolog, interesuję się głównie socjologią ciała i koncepcjami cielesności z perspektywy nauk społecznych. Z zawodu – badacz. Jestem instruktorką rekreacji ruchowej, od kilku lat pasjonuję się jogą oraz pracą z ciałem. Obecnie jestem w trakcie szkolenia na nauczyciela Vinyasa Krama jogi u Basi Tworek. Uwielbiam dynamiczne sekwencje oraz bazującą na naturalnym ruchu praktykę. Jestem otwarta na nowoczesne formy jogi.

Kasia Siekierda

Z wykształcenia jestem kulturoznawcą, a zawodowo zajmuję się promocją muzyki. Interesuję się sposobami radzenia sobie ze stresem. Głęboko oddycham w górach, nad jeziorem i na wsi. W 2010 roku po raz pierwszy stanęłam na macie podczas zajęć jogi, a w 2016 rozpoczęłam kurs nauczycielski w podejściu Vinyasa Krama.

Marta Suchanska

Moja pasja do masażu lomilomi jest efektem zamiłowania do języka węgierskiego. To właśnie podczas stypendium w Budapeszcie zakochałam się w tej pięknej pracy z ciałem i postanowiłam zmienić nieco swoje plany na przyszłość. W 2013 roku ukończyłam kurs Integrated Lomilomi ® prowadzony przez Witolda Kucharczyka. Ciągle się uczę, organizuję kursy masażu i jestem pewna, że podążam w dobrym kierunku. Przy okazji wykorzystuję także znajomość węgierskiego zapraszając gości z Budapesztu w ramach projektu Kierunek Ciało.

WYDARZENIA

WYJAZDY

Organizujemy wyjazdy poznawczo-edukacyjne i wyjazdy z jogą w Indiach, w Polsce, na Węgrzech i.... gdzie nas poniesie. Jesteś zainteresowany – napisz!
Podróż do Kerali

SPOTKANIA

Spotkania wokół Jogi, psychologii, masażu i wiedzy o ciele, oraz kultur i medycyny ludowej i pozaeurpejskiej. Otwieramy się na świat i wiedzę mało znaną.

INICJATYWY

Sprawdź jakie inicjatywy tworzymy.
Joga na Pradze
Joga w Parku Praskim

... spotkania cykliczne ...

Spotkaj się z nami na cyklicznych ćwiczeniach, zobacz gdzie znaleźć ekipę TEJAS

17:30 - 20:00

Masaż Kalifornijski
kurs dla początkujących

prowadzi: Natalia

Gabinet
Stara Ochota
Warszawa
10:30-12:00

Joga na Pradze

regularne zajęcia dla wszystkich <3

Prowadzi: Alina i Kasia

Zaczynamy 2 grudnia

Skaryszewska 15
11:30

Joga dla dorosłych i seniorów
w Parku Praskim

prowadzi: Alina i Emilka

zapisy

10:00

Joga dla dzieci i młodzieży
w Parku Praskim

prowadzi: Alina i Emilka

zapisy

Joga
na stres

prowadzi: Alina

Stan Skupienia
pl. Zbawicela 2B/16
Warszawa

... lub indywidualne

Wolisz podejście indywidualne? Potrzebujesz prywatnej sesji jogi lub konsultacji? Zgłoś się do nas. W naszym zespole mamy wspaniałych specjalistów od spraw ciała i medytacji.

KONTAKT

Odnajdujesz się w celach Fundacji? Chciałabyś/chciałbyś z nami współpracować? Zapraszamy do kontaktu!

fundacjatejas@gmail.com

joga.tejas@gmail.com

Instagram: alina_fundacjatejas

fb/fundacjatejas

copyrights - fundacja TEJAS